onsdag 27 april 2011

Sol & trädgårdsprojekt

Vilket underbart väder påsken har bjudit på! Det har varit som på sommaren och man får längtan till semester...
Som alltid när våren kommer så har jag tusen idéer i huvudet på hur jag ska ordna och forma min trädgård. Vår trädgård är från 40-talet och innehåller miljoner blomsterlökar, gamla buskar, äppelträd och är inte så modern som jag hade önskat. Istället är den charmig och lite busig och eftersom jag knappt inte kan göra mig av med något som planterats, mödosamt skötts och blomstrat i över 70 år så är den som den är. Jag har däremot flyttat runt det mesta och försökt modernisera med stenar, grus och snygga kanter.
Helgens projekt var att skapa ordning vid några buskar som står vid lekstugan. Jag täckte med markduk och täckbark för att slippa ogräs (förhoppningsvis) och sedan blev det en gruskant och slutligen en kantsten, samma som vi har i resterande del av trädgården på gångar m.m. Slutresultatet blev så där perfekt som jag vill ha det! (Ska bara jobba lite på gräsmattan också, till helgen ska den toppdressas och jag ska så i lite extra gräsfrön där den inte tagit sig sedan vi sådde.)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!