måndag 9 maj 2011

Fullt upp!

I helgen har det verkligen hunnits med en hel del... Nu är gräsmattan dressad och nysådd. Detta lilla projekt som handlade om att så i på kala fläckar resulterade i att i stort sett hela gräsmattan dressades och såddes in. Det jobbigaste var att först rensa bort allt ogräs. Nu har jag blåsor i händerna så nu håller jag tummarna för att gräsmattan ska bli underbart grön och fin så att det var värt mödan!


Igår kväll började jag tvätta trallen på altanen så att jag kan börja olja in den. Vi ska använda Nordsjös terass och möbelolja som har nyanserats åt ljusgrå. Den heter Alvaret och min förhoppning är att den ska bli så där silvergrå som teak blir med tiden. Jag lovar att återkomma med bilder.

2 kommentarer:

  1. Hej! Första gången jag är inne och läser din blogg. Hittade hit från Mitt vita hus:)
    Va spännande med terassoljan. Jag vill också ha den åt det gråa hållet.
    Har du hört nån som använd just denna? Eller sett den på prov?

    Nu har jag lagt till din blogg som favorit så jag återkommer fler gånger:)

    Mvh Emma

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det fanns prover i affären där de hade brutit oljan åt olika nyanser och målat på tryckimpregnerat. Jag återkommer med bilder när jag hunnit måla, förhoppningsvis efter helgen!

    Kul att du vill följa min blogg :-)

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!