onsdag 1 januari 2014

2014.

Så var det nytt år! Vi firade in nyåret tillsammans med två andra familjer här hemma. Det var fullt hus, barn som lekte, fix i köket och bastubad avslutades med god mat, bubbel och fyrverkerier. Idag är vi trötta, har just ätit pizza och siktar på att lägga oss tidigt...


Kvällens värdinna, dvs. jag, kollar recepten
och så här blev menyn...


Förrätt, jordärtskockssoppa med parmachips

Huvudrätt, helstekt oxfilé m. örtig potatisrulle och
portvinssås med touch av choklad

Efterrätt, chokladfondant med halloncoulis och
saltrostade nötter

Påbörjat dukningen... Jag lyckades hitta lärkträd i
skogen så de blir fina att ha i en vas sedan.
 
GOTT NYTT ÅR!

5 kommentarer:

  1. Låter som ni hade det bra och menyn lät ju ljuvlig!
    Här är vi också ganska sega, så det är skönt att veta att man har lite ledigt kvar;-)
    Gott Nytt och god fortsättning på det nya!
    Kraaaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Vi hade också fullt hus fast hemma hos vännerna med 12 vuxna och 14 barn, men det gick kanon, barnen fick efter maten hålla sig på övervåningen ;-)
    Jag är inte så förtjust i kött men efterrätten lät ju riktigt god ;-)
    God fortsättning ska bli kul att få följa ditt 2014
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Låter som ett härligt nyår med en fantastisk meny. Önskar dig en fin start på 2014. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ang det vaxat papper så hade dom det hos våran lokala trädgårdhandlare men jag vet att det finns även i blomsteraffärerna! Så fråga efter en bit :-) man kanske tom kan hitta på nätet det har jag inte kollat! Eftersom pappret ska bli skrynkligt så är det ju perfekt att åter använda
    Ha en fin kväll!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Så fint dukat du gjort och middagen såg jättegod ut!! Kul att ni ska till Sälen, det känns så lyxigt med vinter när man inte fått uppleva den hemma ännu.

    Kram fredrika

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!