måndag 29 september 2014

Skördefest.

I helgen har det varit Skördefest på Öland, Sveriges största skördefest! Otroligt mycket folk invaderar ön i dagarna tre. Ön erbjuder hantverk, mat, konst, uppträden m.m. m.m.

Vi tog en sväng till Borgholms Slott där det var Fårets dag. Vi fick se fårklippning och fårvallning. Vi smög runt i ruinens alla gångar och fick se fantastiska hantverk. Ett fårskinn, ett svart sådant, fick följa med hem. Det är något visst med fårskinn, så vackert..

Vi hann också med en tur till Eriksöre bygata.Solen sken och det var en otroligt härlig höstdag!




2 kommentarer:

  1. Va härligt det låter!
    Jag kände att jag inte orkade med för mycket folk, så det blev till att vara här i lugnet på landet. :)

    Tack söta, visst är det så. Nu måste det vända, det har jag tänkt iaf.
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig dag! Jag har aldrig varit på skördefest...
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!