söndag 3 maj 2015

Odla potatis.

Vart tog det fina första maj vädret vägen..? Här har det regnat ända tills idag då solen äntligen tittade fram och man vågade sig ut.

Äntligen blev det lite fix ute och nu har jag stuckit ner potatisen i jorden. Först har jag förgrott dem inne. Nu har jag planterat dem i krukor och täckt med jord. Jag har valt svart enkla plastkrukor som jag gjorde ett par dräneringshål i botten på. Sedan är tanken att jag ska fylla på med jord när de första skotten kommer upp och på så sätt kupa dem som man gör på friland.

Jag hoppas att det blir potatis till midsommar!




2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Potatis har jag aldrig odlat. Ha en fin vecka. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Värme och sol igår och ruskväder idag hos oss, lycka till med pottisarna! : )

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!