torsdag 7 januari 2016

Good food.

Här försöker vi vara lite nyttiga efter julens alla godsaker och inte bara det, vi försöker äta mer grönt och hälsosamt över lag.
Mat är något som ligger mig varmt och hjärtat och jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig. Jag handlar inte alltid ekologiskt, men jag läser alltid innehållsdeklarationer och håller mig borta från tillsatser.

Min sambo fick en fin bok när han fyllde år i december av Kristin Kaspersen. Den heter Good Food och innehåller recept med mindre gluten och mer grönt.

Så här lagade vi nyttigt idag, asiatiska fiskbiffar med zucchininudlar. Det gick hem hos hela familjen!





1 kommentar:

  1. Låter jättegott!
    Äter Moa det med?
    Tyra är sååå petig i maten...
    Visst är det skönt att vara ledig... Halvtid skulle vara perfekt tycker jag, för jag vill nog ändå komma ut o vara lite social med ;-)
    Vi får väl boka in en bloggdate framöver du o jag o Stina :) Var läääängesen!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!